loading...

ایرانگردی و ایرانشناسی طبیعت گردی، مطالب خواندنی و ...... برگزار کننده تورهای ملی دوچرخه سواران، کوهنوردان و میهن پرستان اقوام ایرانی

مبارزه با کرونا,کرونا,روشهای پیشگیری از ابتلا به کرونا,بهترین رژیم غدایی,تقویت سیستم ایمنی بدن,ایرانشناسی,ایرانگردی,کرونا چگونه نابود میشود,غذاهای آماده,دستگاه گوارش انسان,سبک های زندگی سالم,راهکارهای مبارزه با کرونا,باکتری های پروبیوتیک,دوچرخه سواران,دوچرخه سواران ایرانگرد,کوهنوردان ایرانی,دوچرخه سواران جهانگرد,بحرانهای زیست محیطی,فعالان محیط زیست,فعالیتهای انساندوستانه,

عضویت در انجمن دوچرخه سواران، کوهنوردان و میهن پرستان اقوام ایرانی

آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
ارزش كربوهیدرات ها در تغذیه ورزشكاران 1 521 nasimpanahi787
باغ کیاهشناسی مشهد 0 3 lili
کسب درصد بالا در زیست شناسی کنکور 0 7 orbital
انواع ویزای کانادا 0 9 zahrabb
مقایسه کامل آمریکا و کانادا (بخش دوم) 0 11 zahrabb
مقایسه کامل آمریکا و کانادا (بخش دوم) 0 8 zahrabb
راهکارهایی برای هماهنگ کردن سیستم بدن با شرایط پرواز ( بخش اول) 0 9 zahrabb
چگونه برای یک پرواز طولانی خود را آماده کنیم؟ (بخش دوم) 0 9 zahrabb
چگونه برای یک پرواز طولانی خود را آماده کنیم؟ (بخش اول) 0 9 zahrabb
دانستنی‌های جالب درباره هواپیماربایی (بخش اول) 0 9 zahrabb
دانستنی‌های جالب درباره هواپیماربایی (بخش اول) 0 9 zahrabb
درب ضد آب 0 26 sara_zand
بالاخره کافئین برای ورزشکاران مفید است یا مضر؟ 1 767 parisa98
بعصی از مشکلات پدید آمده برای یخچال فریزر جنرال الکتریک 2 171 parisa98
درب ریلی ، کشویی 0 28 sara_zand
عنوان 0 33 sara_zand
ساخت خانه با پرینت سه بعدی 1 102 plata
الکتروموتورهای ضد انفجار توشیبا 1 107 nxzx
دیجیتال مارکتینگ 0 52 sahar565
چطور مانع از سرقت سارقان از خانه شویم؟ 0 234 sepahandarb
رامسر؛ بهشتی بی مانند در دل مازندران 1 400 samaneh
موزه‌های رایگان در تور اروپا (بخش دوم) 0 72 zahrabb
موزه‌های رایگان در تور اروپا (بخش اول) 0 66 zahrabb
برترین هتل‎های کیپ تاون آفریقای جنوبی (2) 0 62 zahrabb
بهترین زمان سافاری در تور آفریقای جنوبی فصل پاییز است 0 63 zahrabb
درباره ی پارک ایبیراپوئرا سائوپائولو برزیل چه می دانید؟ 0 63 zahrabb
مناطق گردشگری موجود در شهر سالوادور در برزیل (بخش دوم) 0 71 zahrabb
جاذبه‌های برتر استرالیا (بخش دوم) 0 66 zahrabb
جاذبه‌های برتر استرالیا (بخش اول) 0 60 zahrabb
بهترین شهرها و دانشگاه‌های اسپانیا برای تحصیل (بخش اول) 0 67 zahrabb
تغذیه، لازمه خط دفاعی هر فرد در تقویت سیستم ایمنی بدن داشتن یک سبک زندگی سالم و رژیم غذایی مناسب در فرد است.
عدم استعمال دخانیات، مصرف میوه ها و سبزیجات سالم در رژیم غذایی مناسب به ویژه میوه ها و سبزیجاتی که دارای رنگدانه های سالم غذایی مانند نارنجی، قرمز و بنفش، ورزش منظم، کنترل وزن و خواب کافی از عوامل موثر در تقویت سیستم ایمنی بدن محسوب می شوند.

از آنجایی که دستگاه گوارش انسان منبع تولید باکتری های مفید در روده برای مبارزه با بیماری ها و انواع ویروس ها در بدن است می توان گفت که بیش از 70 درصد از سیستم ایمنی بدن انسان وابسته به دستگاه گوارشی است.

اهمیت دستگاه گوارشی در تقویت سیستم ایمنی بدن افزود: رژیم غذایی روزانه انسان باید سرشار از ترکیبات غذایی غنی شده با فیبر بوده و تا حد امکان از غذاهای فرآوری شده، قند، چربی، کربوهیدرات، شیرینی، شکلات، همچنین فست فودها و غذاهای آماده امتناع کنیم زیرا این ترکیبات سبب از بین رفتن باکتری های مفید در فلور روده شده و همین امر سبب کاهش سطح دفاعی بدن در برابر میکروب ها شده و در نتیجه سیستم ایمنی بدن را تضعیف و بدن خیلی سریع در معرض انواع بیماری ها و ویروس ها قرار می گیرد.

به طور کل ایمنی بدن نقش حیاتی و برجسته ای در بدن هر انسانی ایفا می کند که می تواند به عنوان یک سد محافظ از بدن در مقابل ورود باکتری ها و ویروس ها محافظت کرده و بدن را در مقابل بسیاری از بیماری ها مصون نگه دارد.

تغذیه به نقش موثر تغذیه در تقویت سیستم ایمنی بدن اشاره کرد و گفت: داشتن یک رژیم غذایی مناسب می تواند با افزایش حجم مناسب گلبول های سفید در خون و لنفوسیت ها تاثیر بسزایی در تقویت سیستم ایمنی بدنی انسان داشته باشد.

مصرف ماهی و فرآورده های دریایی، مصرف غلات، جوانه گندم، جوانه عدس، جوانه ماش و همچنین سبزیجات دارای رنگدانه های سالم نارنجی، بنفش و قرمز، مصرف سیب، کلم بروکلی، اسفناج و همچنین مصرف حبوبات و مصرف غذاهایی که دارای باکتری های پروبیوتیک هستند که معمولا در محصولات لبنی همچون پنیر و ماست یافت می شوند در تقویت سیستم ایمنی بدن اهمیت زیادی دارند.

از آنجایی که سیستم ایمنی بدن به طور گسترده به عملکردهای درون بدن انسان بستگی دارد پس با خوردن غذاهای سالم می توان از سیستم ایمنی قوی برخوردار بود؛ زیرا کمبود مواد مغذی از جمله زینک، آهن، سلنیم، اسیدفولیک و ویتامین های گروهB، ویتامینA، ویتامینC و ویتامینE می تواند از جمله عوامل تضعیف کننده سیستم ایمنی بدن انسان باشد.

همچنین نوشیدن چای سبز و بعضی از دمنوش های گیاهی در تقویت سیستم ایمنی بدن تاثیر بسزایی دارد.

ویتامینD یکی از ویتامین های موثر در تقویت سیستم ایمنی بدن است که کمبود آن می تواند سبب تشدید عوارض افسردگی، عدم جذب کلسیم در سطح استخوان و باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن شود به ویژه در شرایطی که بیماری کرونا غالب است لازم است سطح سرمی ویتامینD در افراد مشخص شده و اگر کمبود ویتامینD در افراد محرز بود باید از مکمل های رژیم غذایی ویتامینD استفاده کنند.

فرآورده های دریایی، زرده تخم مرغ، پروتئین های حیوانی، جگر و تا حدودی قارچ و فلفل دلمه ای منبع سرشار از ویتامینD به شمار می آیند.

شکلات تلخ یکی از ترکیبات موثر در تقویت سیستم ایمنی بدن انسان است اظهار کرد: از آنجایی که شکلات حاوی آنتی اکسیدانی به نام تئوبرومین است که از سلول های بدن در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند که همین امر سبب تقویت ایمنی بدن می شود اما در کنار همه مزایایی که دارد حاوی کالری و چربی اشباع شده بسیاری است که باید در حد اعتدال مصرف شود.

برخی از مواد غذایی سالم و ساده و قابل دسترس در تقویت ایمنی بدن را اینگونه برشمرد و گفت: سیب یکی از میوه های بسیار سالم و غنی از ترکیبات مغذی، ویتامین های گروه B و A و فیبر کافی است که در تقویت سیستم ایمنی بدن نقش بسزایی دارد که لازم است هر شخص با توجه به شرایط فصلی از میوه سیب یک الی دو عدد در رژیم غذایی روزانه خود مصرف کند.

سیر یکی دیگر از ترکیبات موثر در تقویت سیستم ایمنی بدن به شمار می رود؛ زیرا سیر سرشار از آنتی بیوتیک و آنتی اکسیدان و آلیسین است که بدن را در مقابل سرماخوردگی و عفونت ها مقاوم می سازد.

عسل یکی از ترکیباتی است که با خاصیت ضدباکتری و ضد ویروسی که دارد سبب تقویت ایمنی بدن شده و علائم سرماخوردگی و آنفولانزا را تا حد زیادی کاهش می دهد.

روغن زیتون اصل و بکر یکی از روغن هایی است که با دارا بودن ویتامین E و اسید چرب و اسید اولئیک به سلامت سیستم قلبی عروقی انسان کمک کرده و با کاهش کلسترول موجب تقویت سیستم ایمنی بدن انسان خواهد شد.

مواد غذایی حاوی ویتامین C در تقویت سیستم ایمنی بدن نقش بسزایی دارد، یادآور شد: مرکباتی همچون پرتقال، لیموسنگی، لیمو ترش، گریپ فروت، کیوی و گوجه فرنگی جزء ترکیبات حاوی ویتامینC هستند که در تقویت سیستم ایمنی بدن تاثیر بسزایی داشته و لازم است با توجه به فصول مختلف سال در رژیم غذایی لحاظ شوند.

بهتر آن است که افراد در رژیم های غذایی خود از چربی ها، قندهای ساده، فست فودها، غذاهای آماده و غذاهای فرآوری شده حاوی نگهدارنده هایی به مقادیر زیاد دوری کنند و در عوض غذاهای سالم و مفید غنی شده از باکتری های پروبیوتیک مانند سبزیجات، میوه و غذاهایی با روش طبخ مناسب را جهت سلامت سیستم گوارشی خود به عنوان یک سد دفاعی در مقابل سیستم ایمنی بدن در رژیم غذایی خود استفاده کنند.

بادام درختی یک منبع سرشار از ویتامین E، منگنز، منیزیوم و فیبر مناسب است که اگر در رژیم غذایی لحاظ شود سبب تقویت سیستم ایمنی بدن خواهد شد.

ادویه هایی همچون آویشن و پودر گل محمدی به دلیل وجود آنتی اکسیدان مناسب در آن ها در کاهش التهاب و تقویت سیستم ایمنی بدن تاثیر بسزایی دارد که بهتر است در فصول مناسب از آن ها استفاده کرد برای نمونه در فصول سرد سال زنجبیل یکی از ترکیبات موثر است که خاصیت ضدالتهابی و آنتی اکسیدانی خود سبب تقویت سیستم ایمنی بدن خواهد شد.

زردچوبه را نیز یکی از مواد موثر در تقویت سیستم ایمنی بدن دانست و خاطرنشان کرد: کلم بروکلی به دلیل اینکه سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مناسب و حاوی ویتامین C و A و فیبر مناسب است از جمله سبزیجات سالمی است که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن خواهد شد که به دو صورت پخته و خام می توان از آن استفاده کرد، همچنین مصرف اسفناج یکی از سبزیجات بسیار مناسب حاوی مواد مغذی و آنتی اکسیدان ها و ویتامین های C و E است که می تواند از بدن در مقابل بیماری ها محافظت کرده و سبب تقویت سیستم ایمنی بدن انسان خواهد شد.

در کل داشتن رژیم غذایی موثر، دوری از استرس، مدیریت خواب، برنامه ریزی غذایی، کنترل وزن، کاهش وزن مناسب و همچنین رعایت بهداشت فردی از جمله نکات موثری است که در شرایط کنونی سبب تقویت ایمنی بدن شده و هرچه سیستم ایمنی بدن فرد مقاوم تر باشد به عنوان سدی دفاعی در برابر ویروس ها عمل کرده و اشخاص کمتر در معرض انواع بیماری ها و ویروس ها قرار خواهند گرفت.
ارسال نظر برای این مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی
سایت رسمی گروه انسانهای سبز

تلگرام رسمی گروه انسانهای سبز

اینستاگرام رسمی دوچرخه سواران اقوام ایرانی

گزارشهای سفرهای دوچرخه سواران اقوام ایرانی

کدهای پیشواز تلفن همراه و دانلود آهنگ های ملی میهنی

لوگوی ما
تصویر : http://up.touristsupport.ir/view/3158618/12526262125.png
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 201
  • بازدید امروز : 179
  • آی پی امروز : 37
  • باردید دیروز : 1,250
  • آی پی دیروز : 301
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 34
  • بازدید ماه : 8,172
  • بازدید سال : 143,904
  • بازدید کلی : 1,524,863
  • هدف ما چیست ؟
    جهت مطالعه اینجا کلیک نمایید

    کاشت 850 درخت بیاد قهرمانان ملی و ...

    Welcome to iran

  • حمایت های انجام شده













  • بازتاب خبرگزاریها
  • مصاحبه جراید با سرگـروه روزنامه همشهری
  • مصاحبه جراید با سرگروه هفته نامه پیام
  • مصاحبه جراید با سرگروه مجله خانواده سبز
  • مصاحبه جراید با سرگروه مجله خانواده سبز
  • مصاحبه جراید با سرگروه روزنامه همشهری محله
  • مصاحبه جراید با سرگروه روزنامه همشهری محله
  • مصاحبه جراید با سرگروه روزنامه همشهری محله
  • مصاحبه جراید با سرگروه مجله بامدادان
  • مصاحبه جراید با سرگروه مجله جاده سبز
  • مصاحبه جراید با سرگروه روزنامه خراسان
  • مصاحبه جراید با سرگروه هفته نامه هلال احمر
  •  بازتاب دیگر خبرگزاریها
  • سفرهای گروه