loading...

ایرانگردی و ایرانشناسی طبیعت گردی، مطالب خواندنی و ...... برگزار کننده تورهای ملی دوچرخه سواران، کوهنوردان و میهن پرستان اقوام ایرانی

آسیب های ورزشی در دوچرخه سواری، راه رفتن، دویدن، شنا کردن، دوچرخه سواری، آسیب های دوچرخه سواری,

عضویت در انجمن دوچرخه سواران، کوهنوردان و میهن پرستان اقوام ایرانی

آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
بعصی از مشکلات پدید آمده برای یخچال فریزر جنرال الکتریک 4 219 shabgard
ثبت برند و نشان تجاری 0 8 kiasabt
بهترین کشورهای تور اروپا را بشناسیم (بخش دوم) 0 13 zahrabb
آشنایی با بهترین شهرها و دانشگاه‌های اسپانیا برای تحصیل (بخش دوم) 0 13 zahrabb
آشنایی با برترین هتل‎های شهر کیپ تاون در آفریقای جنوبی 0 12 zahrabb
آشنایی با خیابان پائولیستا در سائوپائولو در برزیل 0 13 zahrabb
جاذبه‌های برتر استرالیا (بخش سوم) 0 12 zahrabb
آشنایی با آب و هوای مالدیو در طول دوازده ماه سال 0 12 zahrabb
معرفی انواع تفریحات آبی در تور بالی بدون نیاز به مهارت شنا 0 13 zahrabb
آشنایی با آداب و رسوم و فرهنگ مردمان چین 0 12 zahrabb
آشنایی با انجمن رمی در رم ایتالیا 0 13 zahrabb
آشنایی با قلعه ایف در مارسی فرانسه 0 13 zahrabb
آشنایی با قلعه ایف در مارسی فرانسه 0 12 zahrabb
تعریف الکتروموتور ضد انفجار 0 26 techno
درب اتاقی مدرن 0 32 sara_zand
ارزش كربوهیدرات ها در تغذیه ورزشكاران 1 556 nasimpanahi787
باغ کیاهشناسی مشهد 0 29 lili
کسب درصد بالا در زیست شناسی کنکور 0 35 orbital
انواع ویزای کانادا 0 36 zahrabb
مقایسه کامل آمریکا و کانادا (بخش دوم) 0 45 zahrabb
مقایسه کامل آمریکا و کانادا (بخش دوم) 0 39 zahrabb
راهکارهایی برای هماهنگ کردن سیستم بدن با شرایط پرواز ( بخش اول) 0 40 zahrabb
چگونه برای یک پرواز طولانی خود را آماده کنیم؟ (بخش دوم) 0 43 zahrabb
چگونه برای یک پرواز طولانی خود را آماده کنیم؟ (بخش اول) 0 43 zahrabb
دانستنی‌های جالب درباره هواپیماربایی (بخش اول) 0 42 zahrabb
دانستنی‌های جالب درباره هواپیماربایی (بخش اول) 0 43 zahrabb
درب ضد آب 0 55 sara_zand
بالاخره کافئین برای ورزشکاران مفید است یا مضر؟ 1 796 parisa98
درب ریلی ، کشویی 0 58 sara_zand
عنوان 0 63 sara_zand

"دکتر مهرداد منصوری"

راه رفتن، دویدن و شنا کردن فعالیت هایی هستند که از لحاظ مصرف انرژی بهره وری بالایی ندارند. بسیاری از حیوانات در طی مسافت های طولانی، نسبت به انسان انرژی کمتری مصرف میکنند. یکی از ابزارهایی که بشر برای حل این نقیصه از آن استفاده کرده دوچرخه است. با استفاده از دوچرخه کارآیی و بهره وری مصرف انرژی انسان در طی مسافت های طولانی در حد بهره وری انرژی در پرندگان بالا میرود.

بیش از دویست سال است که مردم برای جابجایی خود، به منظور تفریح و یا برای ورزش کردن از دوچرخه استفاده میکنند. 

اندازه های هر دوچرخه باید با اندازه های فرد استفاده کننده از آن هماهنگ باشد. دوچرخه مانند یک لباس که میپوشیم باید اندازه ما باشد. دوچرخه در واقع امتداد اندام های حرکتی ما است و ارتباط بسیار نزدیکی بین این دو وجود دارد. شاید کمتر وسیله ورزشی را بتوان نام برد که مانند دوچرخه بر روی بدن تاثیر بگذارد و ارگونومی آن بر روی استفاده بهتر از آن تا این اندازه موثر باشد.

       2114 9

این وسیله مفید جدای از منافعی که دارد میتواند موجب بروز آسیب هایی هم در بدن انسان بشود. 

بسیاری از مشکلات و آسیب های ایجاد شده در حین دوچرخه سواری به علت میزان نبودن ارتفاع زین، جلو و عقب بودن زین، ارتفاع دسته، فاصله دو دسته از هم، طول دسته رکاب و بسیاری متغیرهای دیگر ایجاد میشوند. بسیاری از آسیب های دیگر هم صرفا به علت ناآشنایی ورزشکار در تعامل و استفاده درست از دوچرخه و در نتیجه تکنیک نامناسب بوجود میاید.

عامل مهم دیگر در بروز آسیب های ناشی از دوچرخه سواری و ایجاد درد های اندام، فشار بیش از حد ورزشکار به بدن خود است. وی میخواهد خیلی سریع به حد مورد انتظار خود برسد و به همین خاطر فشار زیادی به بدن وی وارد میشود. در این حالات یا تاندون ها و رباط های وی هنوز قابلیت انعطاف لازم را برای تحمل ورزش سخت و طولانی مدت پیدا نکرده اند و یا قدرت عضلات فرد به اندازه کافی نیست. این عدم تعادل بین قابلیت انعطاف بافت های نرم و مفاصل و کم بوده قدرت عضلانی فرد از یک طرف و فشار زیادی که ورزشکار به خود میاورد میتواند موجب بروز آسیب شود. کشیدگی های عضلاتی و تاندونی از شایعترین آسیب های دوچرخه سواری هستند که میتواند به علت همین ناهماهنگی ایجاد شود.

نیمی از دوچرخه سواران از مشکلاتی در گردن خود شاکی هستند. ناراحتی زانو در حدود 40 درصد دوچرخه سواران دیده میشود و مشکلاتی در پشت و کشاله ران هم در 36 درصد. تعدادی از دوچرخه سواران هم ناراحتی هایی در کمر و دست ها دارند. 

از مهمترین و شایعترین آسیب ها در دوچرخه سواری آسیب به سر و صورت است. آسیب های سر از خراشیدگی و زخم های سر و صورت گرفته تا شکستگی و ضربات مغزی از جمله آسیب های احتمالی در حین دوچرخه سواری هستند.

در مقالات بعدی مشکلاتی که دوچرخه سواری میتواند در اندام های مختلف بدن انسان ایجاد کند مورد بحث قرار میگیرد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی
سایت رسمی گروه انسانهای سبز

تلگرام رسمی گروه انسانهای سبز

اینستاگرام رسمی دوچرخه سواران اقوام ایرانی

گزارشهای سفرهای دوچرخه سواران اقوام ایرانی

کدهای پیشواز تلفن همراه و دانلود آهنگ های ملی میهنی

لوگوی ما
تصویر : http://up.touristsupport.ir/view/3158618/12526262125.png
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 203
  • بازدید امروز : 471
  • آی پی امروز : 84
  • باردید دیروز : 641
  • آی پی دیروز : 159
  • گوگل امروز : 11
  • گوگل دیروز : 32
  • بازدید ماه : 2,281
  • بازدید سال : 174,229
  • بازدید کلی : 1,555,188
  • هدف ما چیست ؟
    جهت مطالعه اینجا کلیک نمایید

    کاشت 850 درخت بیاد قهرمانان ملی و ...

    Welcome to iran

  • حمایت های انجام شده













  • بازتاب خبرگزاریها
  • مصاحبه جراید با سرگـروه روزنامه همشهری
  • مصاحبه جراید با سرگروه هفته نامه پیام
  • مصاحبه جراید با سرگروه مجله خانواده سبز
  • مصاحبه جراید با سرگروه مجله خانواده سبز
  • مصاحبه جراید با سرگروه روزنامه همشهری محله
  • مصاحبه جراید با سرگروه روزنامه همشهری محله
  • مصاحبه جراید با سرگروه روزنامه همشهری محله
  • مصاحبه جراید با سرگروه مجله بامدادان
  • مصاحبه جراید با سرگروه مجله جاده سبز
  • مصاحبه جراید با سرگروه روزنامه خراسان
  • مصاحبه جراید با سرگروه هفته نامه هلال احمر
  •  بازتاب دیگر خبرگزاریها
  • سفرهای گروه