loading...

ایرانگردی و ایرانشناسی طبیعت گردی، مطالب خواندنی و ...... برگزار کننده تورهای ملی دوچرخه سواران، کوهنوردان و میهن پرستان اقوام ایرانی

"دکتر مهرداد منصوری"یکی از مشکلات احتمالی دوچرخه سواران درد در ناحیه گردن و کمر است. گرچه کمردرد مشکل شایعی در همه افراد است ولی خود دوچرخه سواری بالاخص میتواند موجب فشار بیش از حد به کمر و

آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
کارت به کارت 1 98 zhivan22
بهترین دزدگیر برایث منزل 0 86 enasb
ماشین آلات صنایع چوب چیست؟ 1 791 alireza663
تافل یا آیلتس برای کانادا؟ کدام بهتر است؟ 0 79 bboomm2424
درب اتاقی | جدید ترین مدل های درب اتاقی چوبی 3 590 vahidabbasi
معرفی انواع ریل کابینت بلوم 1 927 vahidabbasi
دوچرخه سواری و تمام فواید سلامتی آن برای جسم و روح انسان 0 147 najma71
درب ضد سرقت استیل 1 195 vahidabbasi
فرایند ساخت وایت برد شیشه ای (شیشه سکوریت) 1 637 vahidabbasi
دندانپزشکی شبانه روزی در تهران 2 694 shakib2021
البرز 5 1252 fariborz
درب ترمووود 0 197 sara_zand
درب ضد سرقت سفید 0 159 sara_zand
درب ضد سرقت با کیفیت 0 158 sara_zand
درب ضد حریق 0 169 sara_zand
درب ضد سرقت لابی 0 180 sara_zand
درب پلی وود 0 182 sara_zand
درب ضد سرقت 0 162 sara_zand
درب اتاق سرور 0 166 sara_zand
درب استیل 0 177 sara_zand
درب ضد سرقت فلزی 0 184 sara_zand
جاذبه های گردشگری تور پاتایا 0 178 aydaaa
جاذبه های گردشگری تور تفلیس 0 187 aydaaa
لذت سفر با کاپادوکیا با تور ترکیه 0 144 aydaaa
بهترین برنامه های gps قابل نصب بر گوشی برای سفر 0 278 nazaninshahabi137011
صافکاری و نقاشی آلفارومئو 0 263 alfaromeo
بیماری های ایمپلنت 0 244 kasradental99
سفر به روستای شگفت‌انگیز ماخونیک؛سرزمین آدم‌کوچولو‌های 4 1528 naaadia
بهترین جاذبه‌های گردشگری چین (بخش اول) 0 283 zahrabb
آشنایی با آب و هوای شهر رم ایتالیا 0 309 zahrabb
GreenCyclist بازدید : 2232 نظرات (0)

"دکتر مهرداد منصوری"

یکی از مشکلات احتمالی دوچرخه سواران درد در ناحیه گردن و کمر است. گرچه کمردرد مشکل شایعی در همه افراد است ولی خود دوچرخه سواری بالاخص میتواند موجب فشار بیش از حد به کمر و گردن شود. 

یکی از علل این درد ها ارتفاع دسته های دوچرخه است. 

دسته های خیلی پایین دوچرخه موجب فشار بیش از اندازه به کمر و گردن شده و موجب بروز درد در آنها میشود. 

از طرف دیگر برای کاهش کمردرد در حین دوچرخه سواری ستون مهره باید یک قوس با تحدب به سمت بالا داشته باشد. 

استفاده از دنده های سنگین بخصوص در سربالایی میتواند موجب کمردرد شود. 

پس در شیب های رو به بالا باید سعی کنیم از دنده های سبکتر استفاده کنیم. 

ضعف عضلات کمر در دوچرخه سوار هم از علل شایع کمردرد در دوچرخه سوار ها است. 

با تقویت عضلات کمر و شکم میتوانیم تا حد زیادی از این درد ها پیشگیری کنیم.

2114 8

2114 11

            نشستن نامناسب                         نشستن مناسب                 به عقب بردن سر موجب درد گردن میشود


  • مفصل ران

از مهمترین علل درد لگن و مفصل ران در یک فرد دوچرخه سوار میتوان از بیماری های زیر نام برد 

  • گیر کردن تاندون های اطراف مفصل ران : گیر کردن تاندون های اطراف مفصل ران میتواند موجب درد در کشاله ران یا در قسمت خارجی مفصل شود.
  • گیر کردن مفصل ران : گیر کردن یا ایمپینجمنت مفصل ران معمولا موجب احساس درد در کشاله ران میشود بخصوص وقتی که مفصل ران خم شده یا به داخل میچرخد.
  • پارگی لابروم : پارگی لابروم معمولا موجب درد کشاله ران میشود مشکلات پرینه پرینه Perineum ناحیه ای بین مقعد و آلت تناسلی است. این ناحیه حاوی اعصاب و عروق خونی زیادی است که در حین دوچرخه سواری تحت فشار قرار میگیرند. فشار به این عروق و اعصاب بخصوص عصب پودندال میتواند موجب احساس گزگز و بیحس در ناحیه پرینه و همچنین اختلال موقت در عملکرد جنسی ورزشکار شود. اختلالات ذکر شده ممکن است تا چند روز بعد از یک دوچرخه سواری طولانی باقی بمانند.

2114 4

2114 5

فشار به عروق و اعصاب پودندال بر اثر فشرده شدن آنها بین استخوان لگن و زین دوچرخه

شیب زین دوچرخه به جلو و پایین موجب فشار کمتر زین به ناحیه پرینه و در نتیجه کمتر شدن احتمال بروز علائم ذکر شده میگردد. متاسفانه زین های باریک که در دوچرخه های حرفه ای استفاده میشود موجب فشار بیشتر به عروق و اعصاب پرینه میشود. 

در مسافت های کوتاه مدت ممکن است استفاده از پد های ژلاتینی بتواند مقدار فشار زین به ناحیه پرینه را کاهش دهد ولی این اقدام در دوچرخه سواری های طولانی مدت کارساز نیست.

برای کاهش فشار زین به پرینه توصیه میشود .

  • هر چند وقت یکبار از روی زین بلند شوید و اجازه دهید ناحیه پرینه شما کمی آزاد شده و به آن فشاری وارد نشود جای خود بر روی زین را مرتبا تغییر دهید.
  • شیب زین را کمی به سمت جلو و پایین بدهید.
  • استفاده از شورت های مخصوص دوچرخه سواری با پد در ناحیه پرینه ممکن است کمک کننده باشد.
  • در مسافت های کوتاه دسته دوچرخه را کمی بالاتر قرار دهید تا فشار کمتری به پرینه وارد شود.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B :S
کد امنیتی
رفرش
کد امنیتی
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
سایت رسمی گروه انسانهای سبز

تلگرام رسمی گروه انسانهای سبز

اینستاگرام رسمی دوچرخه سواران اقوام ایرانی

گزارشهای سفرهای دوچرخه سواران اقوام ایرانی

کدهای پیشواز تلفن همراه و دانلود آهنگ های ملی میهنی

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 225
  • بازدید امروز : 133
  • آی پی امروز : 30
  • باردید دیروز : 265
  • آی پی دیروز : 120
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 9
  • بازدید ماه : 10,551
  • بازدید سال : 130,780
  • بازدید کلی : 2,107,951
  • هدف ما چیست ؟
    جهت مطالعه اینجا کلیک نمایید

    کاشت 850 درخت بیاد قهرمانان ملی و ...

    دوچرخه سواران و کوهنوردان اقوام ایرانی