loading...

ایرانگردی و ایرانشناسی طبیعت گردی، مطالب خواندنی و ...... برگزار کننده تورهای ملی دوچرخه سواران، کوهنوردان و میهن پرستان اقوام ایرانی

تغذیه دوچرخه سوار، تغذیه مناسبب دوچرخه سوار، یک ساعت دوچرخه,

عضویت در انجمن دوچرخه سواران، کوهنوردان و میهن پرستان اقوام ایرانی

آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
ارزش كربوهیدرات ها در تغذیه ورزشكاران 1 521 nasimpanahi787
باغ کیاهشناسی مشهد 0 3 lili
کسب درصد بالا در زیست شناسی کنکور 0 7 orbital
انواع ویزای کانادا 0 9 zahrabb
مقایسه کامل آمریکا و کانادا (بخش دوم) 0 11 zahrabb
مقایسه کامل آمریکا و کانادا (بخش دوم) 0 8 zahrabb
راهکارهایی برای هماهنگ کردن سیستم بدن با شرایط پرواز ( بخش اول) 0 9 zahrabb
چگونه برای یک پرواز طولانی خود را آماده کنیم؟ (بخش دوم) 0 9 zahrabb
چگونه برای یک پرواز طولانی خود را آماده کنیم؟ (بخش اول) 0 9 zahrabb
دانستنی‌های جالب درباره هواپیماربایی (بخش اول) 0 9 zahrabb
دانستنی‌های جالب درباره هواپیماربایی (بخش اول) 0 9 zahrabb
درب ضد آب 0 26 sara_zand
بالاخره کافئین برای ورزشکاران مفید است یا مضر؟ 1 767 parisa98
بعصی از مشکلات پدید آمده برای یخچال فریزر جنرال الکتریک 2 170 parisa98
درب ریلی ، کشویی 0 28 sara_zand
عنوان 0 33 sara_zand
ساخت خانه با پرینت سه بعدی 1 102 plata
الکتروموتورهای ضد انفجار توشیبا 1 107 nxzx
دیجیتال مارکتینگ 0 51 sahar565
چطور مانع از سرقت سارقان از خانه شویم؟ 0 234 sepahandarb
رامسر؛ بهشتی بی مانند در دل مازندران 1 400 samaneh
موزه‌های رایگان در تور اروپا (بخش دوم) 0 72 zahrabb
موزه‌های رایگان در تور اروپا (بخش اول) 0 66 zahrabb
برترین هتل‎های کیپ تاون آفریقای جنوبی (2) 0 61 zahrabb
بهترین زمان سافاری در تور آفریقای جنوبی فصل پاییز است 0 63 zahrabb
درباره ی پارک ایبیراپوئرا سائوپائولو برزیل چه می دانید؟ 0 63 zahrabb
مناطق گردشگری موجود در شهر سالوادور در برزیل (بخش دوم) 0 71 zahrabb
جاذبه‌های برتر استرالیا (بخش دوم) 0 66 zahrabb
جاذبه‌های برتر استرالیا (بخش اول) 0 60 zahrabb
بهترین شهرها و دانشگاه‌های اسپانیا برای تحصیل (بخش اول) 0 67 zahrabb
حرکت نیاز به سوخت دارد. برای تحرک شدیدی مثل دوچرخه سواری بهترین سوخت، کربوهیدرات ها هستند، البته سرعت سوخت و ساز آنها به سرعت مواد غذایی دیگر نیست. 
تعیین سرعت سوخت و ساز مواد غذایی قنددار (ساده یا مرکب) با شاخص گلوگز سنجیده می شود، یعنی گلوگز به عنوان ماده ی مرجع با شاخص 100 انتخاب شده است.
این ماده وقتی خورده می شود، پس از 20 دقیقه انرژی خود را آزاد می کند و وارد چرخه سوخت و ساز می شود، در حالی که مواد غذایی با شاخص کمتر از 35، انرژی ذخیره ای را برای بدن فراهم می کند. 
ذخیره انرژی در بدن به صورت گلیکوژن، چربی و در نهایت پروتئین است. در فعالیت های بدنی ابتدا گلیکوژن ذخیره شده در کبد و عضلات مصرف می شود که در ورزشی مثل دوچرخه سواری برای مدت دو ساعت ابتدایی دوام خواهد آورد و از آن به بعد، انرژی باید از طریق خوراکی تامین شود، یعنی اگر بیش از یک ساعت دوچرخه سواری می کنید، لازم است برای تأمین انرژی ساعت های بعدی تان، به ازای هر کیلوگرم وزن بدنتان، دو گرم کربوهیدرات با شاخص پایین مصرف کنید.
اگر نزدیک به زمان تمرین غذا می خورید، این مقدار را نصف کنید تا قند خونتان در حین فعالیت متعادل باقی بماند، اما اگر فرصت زیادی تا شروع تمرینتان دارید، از مصرف غذاهای حاوی گلوکز و قندهای با شاخص بالا پرهیز کنید، زیرا باعث بروز واکنش انسولین شده و ذخایر قابل دسترس بدنتان را تحلیل می برند، بنابراین در همان اوایل رکاب زدن دچار تخلیه انرژی خواهید شد. در مقابل، مصرف مواد غذایی با شاخص قندی بالا در حین دوچرخه سواری، باعث تامین انرژی تان خواهد شد.
در اینجا شاخص قندی بعضی مواد غذایی را ذکر می کنیم :
گلوکز 100، عسل 73، شکر 65، برنج پخته شده 90، نان شیرینی 72، کشمش 64، موز 53، سیب زمینی پخته شده 85، ماکارونی 41، سیب 36، عدس 29 و بادام زمینی 15.
یک دوچرخه سوار چه طور غذا بخورد؟
ابتدا، شما احتیاج به ذخیره گلیکوژنی کافی دارید که در کبد و عضلات انباشته شده و انرژی لازم برای دو ساعت اول دوچرخه سواری سریع را تامین می کند، ولی برای تامین انرژی در ساعت های بعدی رکاب زدنتان لازم است حداقل 250 کالری در هر یک ساعت مصرف کنید که بهتر است آن را دو قسمت کرده و میل کنید تا جایگزین انرژی در حال مصرف شما باشد.
اگر قصد دوچرخه سواری برای ساعت های متمادی را دارید، غذا خوردن به طور متناوب بسیار اهمیت دارد؛ مثلاً بر اساس ساعت تنظیم کنید تا برای پیشگیری از تغییرات ناگهانی در میزان قند خون، آمادگی داشته باشید. توصیه می شود به صورت پی در پی، غذایی سبک و کم حجم بخورید.
بر اساس نظریات جدید، بهترین روش تغذیه برای دوچرخه سواران شامل 40 درصد کربوهیدرات، 30 در صد پروتئین و 30 درصد چربی است. اما یادتان باشد مصرف چربی ها و پروتئین ها برای روز ورزش مناسب نیست، بلکه در حین ورزش این کربوهیدرات ها هستند که به دادتان می رسند و انرژی مورد نیازتان را تامین می کنند.
بنابراین برای یک روز کامل دوچرخه سواری، سعی کنید از دو روز قبل برای انباشتن انرژی به صورت گلیکوژن، از مصرف ماکارونی یا مواد غذیی با شاخص قندی پایین مثل سیب زمینی شیرین بهره ببرید. در روز دوچرخه سواری سعی کنید از غذاهای چرب و دیر هضم و همچنین انواع حبوبات استفاده نکنید، چرا که هم برای تامین انرژی فوری مناسب نیستند و هم با ایجاد عوارض جانبی، مانع از دوچرخه سواری لذت بخشتان خواهند شد. 
به جای خوردن غذای میان روز و به صورت یک جا و به مقدار زیاد، سعی کنید آنها را در وعده های غذایی متعدد و مداوم به صورت قطعات کوچک میل کنید.
غذا نخوردن در حین دوچرخه سواری باعث بروز پرخوری در پایان برنامه تمرین آن روزتان خواهد شد. جالب است بدانید که چربی ها در آتش کربوهیدرات ها می سوزند.

دکتر شهریار صادقی 
ارسال نظر برای این مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی
سایت رسمی گروه انسانهای سبز

تلگرام رسمی گروه انسانهای سبز

اینستاگرام رسمی دوچرخه سواران اقوام ایرانی

گزارشهای سفرهای دوچرخه سواران اقوام ایرانی

کدهای پیشواز تلفن همراه و دانلود آهنگ های ملی میهنی

لوگوی ما
تصویر : http://up.touristsupport.ir/view/3158618/12526262125.png
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 201
  • بازدید امروز : 106
  • آی پی امروز : 32
  • باردید دیروز : 1,250
  • آی پی دیروز : 301
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 34
  • بازدید ماه : 8,099
  • بازدید سال : 143,831
  • بازدید کلی : 1,524,790
  • هدف ما چیست ؟
    جهت مطالعه اینجا کلیک نمایید

    کاشت 850 درخت بیاد قهرمانان ملی و ...

    Welcome to iran

  • حمایت های انجام شده













  • بازتاب خبرگزاریها
  • مصاحبه جراید با سرگـروه روزنامه همشهری
  • مصاحبه جراید با سرگروه هفته نامه پیام
  • مصاحبه جراید با سرگروه مجله خانواده سبز
  • مصاحبه جراید با سرگروه مجله خانواده سبز
  • مصاحبه جراید با سرگروه روزنامه همشهری محله
  • مصاحبه جراید با سرگروه روزنامه همشهری محله
  • مصاحبه جراید با سرگروه روزنامه همشهری محله
  • مصاحبه جراید با سرگروه مجله بامدادان
  • مصاحبه جراید با سرگروه مجله جاده سبز
  • مصاحبه جراید با سرگروه روزنامه خراسان
  • مصاحبه جراید با سرگروه هفته نامه هلال احمر
  •  بازتاب دیگر خبرگزاریها
  • سفرهای گروه