loading...

ایرانگردی و ایرانشناسی طبیعت گردی، مطالب خواندنی و ...... برگزار کننده تورهای ملی دوچرخه سواران، کوهنوردان و میهن پرستان اقوام ایرانی

1- وزن بدن را کنترل می‌کند خیلی از افراد برای کنترل وزن بدن‌شان می‌دوند. هنگامی که می‌دوید کالری‌های ذخیره شده در بدن را می‌سوزانید بدین ترتیب چربی‌های بدن برای جبران انرژی از دست رفته سوزانده می‌شود. دویدن یکی از ورزش‌های موثر در سوزاندن کالری است. یک دونده در هر ساعت حدود 50 کالری می‌سوزاند. 2- ساختن ماهیچه‌ و استخوان رابطه مستقیم بین فعالیت و ساختن استخوان و ماهیچه وجود دارد. با زندگی ساکن از میزان ماهیچه‌ها و استخوان‌های بدن کاسته می‌شود. یکی از راه‌حل‌های این مشکل، دویدن است…

آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
بهترین برنامه های gps قابل نصب بر گوشی برای سفر 0 18 nazaninshahabi137011
البرز 3 693 fariborz
صافکاری و نقاشی آلفارومئو 0 36 alfaromeo
بیماری های ایمپلنت 0 71 kasradental99
سفر به روستای شگفت‌انگیز ماخونیک؛سرزمین آدم‌کوچولو‌های 4 1014 naaadia
بهترین جاذبه‌های گردشگری چین (بخش اول) 0 105 zahrabb
آشنایی با آب و هوای شهر رم ایتالیا 0 105 zahrabb
آشنایی با قصر دی وژ پاریس فرانسه 0 106 zahrabb
در برنامه تور بالی کجا بریم؟ 0 109 zahrabb
موزه هنر سائوپائولو در برزیل 0 113 zahrabb
آب و هوای مالدیو در طول دوازده ماه سال (بخش سوم) 0 106 zahrabb
جاذبه‌های برتر استرالیا‌ (بخش چهارم) 0 106 zahrabb
بهترین شهرها و دانشگاه‌های اسپانیا برای تحصیل (بخش سوم) 0 100 zahrabb
برترین هتل‎های کیپ تاون آفریقای جنوبی (بخش دوم) 0 105 zahrabb
آشنایی با بهترین شهرهای اروپایی برای سفر در پائیز(بخش اول) 0 105 zahrabb
کرانه خزر سرزمینی با ۱۲ هزار سال پیشینه تاریخی 1 494 fariborz
درب اتاقی | جدید ترین مدل های درب اتاقی چوبی 2 196 sepahandarb
بهترین زمان سافاری در تور آفریقای جنوبی فصل پاییز است 1 244 fariborz
جاذبه‌های گردشگری چین 0 105 zahrabb
تحصیل در آمریکا بهتر است یا کانادا (بخش اول) 0 107 zahrabb
آیا با کاهش نرخ ارز، قیمت بلیط هواپیما خارجی کاهش داشته است؟ 0 120 zahrabb
هر آنچه که باید درباره رزرو و خرید بلیط هواپیما بدانید! (بخش دوم) 0 112 zahrabb
فاوت بلیط هواپیمای چارتر با بلیط هواپیمای سیستمی 0 115 zahrabb
تفاوت بلیط هواپیمای چارتر با بلیط هواپیمای سیستمی 0 114 zahrabb
طبیعت‌گردی 2 1098 fariborz
اخذ ویزای کانادا از طریق تخصص و کار 0 142 zahrabb
پیکاپ ویزای کانادا و ویزای مولتی کانادا و مراحل انجام آن چگونه است؟(بخش اول) 0 124 zahrabb
پیکاپ ویزای کانادا و ویزای مولتی کانادا و مراحل انجام آن چگونه است؟ (بخش دوم) 0 146 zahrabb
​ویزای توریستی کانادا 0 137 zahrabb
هزینه ویزای کانادا به چه صورت می باشد؟ (بخش دوم) 0 131 zahrabb

1- وزن بدن را کنترل می‌کند 

خیلی از افراد برای کنترل وزن بدن‌شان می‌دوند. هنگامی که می‌دوید کالری‌های ذخیره شده در بدن را می‌سوزانید بدین ترتیب چربی‌های بدن برای جبران انرژی از دست رفته سوزانده می‌شود. دویدن یکی از ورزش‌های موثر در سوزاندن کالری است. یک دونده در هر ساعت حدود 50 کالری می‌سوزاند. 


2- ساختن ماهیچه‌ و استخوان 

رابطه مستقیم بین فعالیت و ساختن استخوان و ماهیچه وجود دارد. با زندگی ساکن از میزان ماهیچه‌ها و استخوان‌های بدن کاسته می‌شود. یکی از راه‌حل‌های این مشکل، دویدن است که تاثیر زیادی بر استخوان و ماهیچه‌ها دارد. دویدن باعث تراکم استخوان می‌شود و ماهیچه‌ها را قوی می‌کند. 


3- تاثیرات قلبی عروقی و خونی 

با دویدن ضربان قلب منظم‌تر می‌شود و فشار خون کاهش می‌یابد. همچنین دویدن میزان کلسترول خون را کاهش می‌دهد و احتمال لخته شدن خون در رگ‌ها و حملات قلبی را کم می‌کند. 


4- کاهش استرس 

دویدن استرس را کاهش می‌دهد و احساس عصبانیت و نارضایتی را کم می‌کنند. دویدن به مدت طلواین باعث می‌شود نگرانی‌های خود را فراموش کنید و آرام‌تر شوید. دویدن باعث مثبت‌گرایی و خوش‌اخلاقی می‌شود. 


5- بالابردن اعتماد به نفس 

افرادی که می‌دوند، اعتماد به نفس بالاتری دارند. با کم کردن وزن، افزایش حجم ماهیچه‌ها و سالم‌تر شدن، اعتماد به نقس نیز افزایش می‌یابد.دویدن به طور مداوم احساس بهتری نسبت به خودتان را ایجاد می‌کند. 


6- کند شدن روند پیری 

همان طور که اشاره شد، دویدن باعث محکم‌تر شدن ساختمان عضلانی و استخوانی بدن می‌شود. بدین شکل بدن در برابر بیماری‌ها مقاوم‌تر می‌شود و دیرتر نشانه‌های پیری مشاهده می‌شوند. 


7- افزایش اراده 

دویدن به طور مداوم آسان نیست. به همین دلیل خیلی از افراد پس از مدتی دویدن، این عادت را کنار می‌گذارند. با ادامه دویدن و غالب شدن بر تنبلی، اراده افزایش می‌یابد. 


8- بالا رفتن ایمنی بدن 

دویدن میزان گلبول‌های سفید خون را افزایش می‌دهد. این گلبول‌ها برای ایمنی بدن ضروری هستند. همچنین باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه دیابت و پوکی استخوان می‌شود. 


9- بالا رفتن هماهنگی بدن 

با وجود اینکه دویدن ورزش ساده است، هماهنگی اعضای بدن را زیاد می‌کند. به خصوص اگر این دویدن در زمینی با موانع کوچک انجام شود. 


10- خواب بهتر 

اینکه چه قدرت و چطور می‌خوابیم به سلامتی مربوط است. بعد از یک ورزش شدید مانند مانند دویدن بدن شما نیاز به استراحت و تجدید قوا دارد. بعد از دویدن بدن خسته می‌شود و می‌توان خوابی عمیق داشت. دوندگان معمولا سریع‌تر به خواب می‌روند و خواب عمیق‌تری نسبت به افراد عادی دارند.

ارسال نظر برای این مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی
سایت رسمی گروه انسانهای سبز

تلگرام رسمی گروه انسانهای سبز

اینستاگرام رسمی دوچرخه سواران اقوام ایرانی

گزارشهای سفرهای دوچرخه سواران اقوام ایرانی

کدهای پیشواز تلفن همراه و دانلود آهنگ های ملی میهنی

لوگوی ما
تصویر : http://up.touristsupport.ir/view/3158618/12526262125.png
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 214
  • بازدید امروز : 370
  • آی پی امروز : 43
  • باردید دیروز : 862
  • آی پی دیروز : 117
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 81
  • بازدید ماه : 7,576
  • بازدید سال : 87,532
  • بازدید کلی : 1,782,226
  • هدف ما چیست ؟
    جهت مطالعه اینجا کلیک نمایید

    کاشت 850 درخت بیاد قهرمانان ملی و ...

    دوچرخه سواران و کوهنوردان اقوام ایرانی