loading...

ایرانگردی و ایرانشناسی طبیعت گردی، مطالب خواندنی و ...... برگزار کننده تورهای ملی دوچرخه سواران، کوهنوردان و میهن پرستان اقوام ایرانی

نحوه تعویض دنده دوچرخه، دوچرخه سواری، تنظیمات دوچرخه، توریست، کوهستان، سایکل توریست,

عضویت در انجمن دوچرخه سواران، کوهنوردان و میهن پرستان اقوام ایرانی

آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
بعصی از مشکلات پدید آمده برای یخچال فریزر جنرال الکتریک 3 184 parisa98
تعریف الکتروموتور ضد انفجار 0 4 techno
درب اتاقی مدرن 0 11 sara_zand
ارزش كربوهیدرات ها در تغذیه ورزشكاران 1 529 nasimpanahi787
باغ کیاهشناسی مشهد 0 11 lili
کسب درصد بالا در زیست شناسی کنکور 0 19 orbital
انواع ویزای کانادا 0 19 zahrabb
مقایسه کامل آمریکا و کانادا (بخش دوم) 0 24 zahrabb
مقایسه کامل آمریکا و کانادا (بخش دوم) 0 21 zahrabb
راهکارهایی برای هماهنگ کردن سیستم بدن با شرایط پرواز ( بخش اول) 0 21 zahrabb
چگونه برای یک پرواز طولانی خود را آماده کنیم؟ (بخش دوم) 0 21 zahrabb
چگونه برای یک پرواز طولانی خود را آماده کنیم؟ (بخش اول) 0 21 zahrabb
دانستنی‌های جالب درباره هواپیماربایی (بخش اول) 0 23 zahrabb
دانستنی‌های جالب درباره هواپیماربایی (بخش اول) 0 22 zahrabb
درب ضد آب 0 36 sara_zand
بالاخره کافئین برای ورزشکاران مفید است یا مضر؟ 1 775 parisa98
درب ریلی ، کشویی 0 40 sara_zand
عنوان 0 44 sara_zand
ساخت خانه با پرینت سه بعدی 1 113 plata
الکتروموتورهای ضد انفجار توشیبا 1 118 nxzx
دیجیتال مارکتینگ 0 63 sahar565
چطور مانع از سرقت سارقان از خانه شویم؟ 0 266 sepahandarb
رامسر؛ بهشتی بی مانند در دل مازندران 1 411 samaneh
موزه‌های رایگان در تور اروپا (بخش دوم) 0 84 zahrabb
موزه‌های رایگان در تور اروپا (بخش اول) 0 78 zahrabb
برترین هتل‎های کیپ تاون آفریقای جنوبی (2) 0 73 zahrabb
بهترین زمان سافاری در تور آفریقای جنوبی فصل پاییز است 0 75 zahrabb
درباره ی پارک ایبیراپوئرا سائوپائولو برزیل چه می دانید؟ 0 73 zahrabb
مناطق گردشگری موجود در شهر سالوادور در برزیل (بخش دوم) 0 79 zahrabb
جاذبه‌های برتر استرالیا (بخش دوم) 0 76 zahrabb

در بیشتر دوچرخه ها بنا بر نوع دوچرخه، تعداد 21، 24 و 27 دنده تعبیه شده است. 3 دنده جلو که به آن طبق گفته می شود و 7، 8 یا 9 دنده در عقب که به خودرو مشهور است. 


شاخص دنده جلو – نحوه به کارگیری 


دنده 1 (سبک) برای سربالایی - دنده 2 (نرمال یا معمولی) برای سطح صاف یا مسیر های کفی - دنده 3 (سنگین) در سرپایینی 


در مسیر های سربالایی از طبق (دنده جلو) یک استفاده می شود. پیش از رسیدن به سربالایی (حدودن 10 متر) انتخاب دنده کرده تا دنده در سربالایی گیر نکند و دور پای دوچرخه سوار کم نشود و دوچرخه سوار از حرکت باز نایستد. در چنین شرایطی خودرو (دنده عقب) را بنا به شیب مسیر و فشار وارده بین 1 تا 3 انتخاب می کنیم (کوچکترین طبق توسط زنجیر با سه خودرو بزرگ هم راستا شود). 


در مسیر های کفی ابتدا طبق را از یک به دو تغییر می دهیم. اگر دوچرخه سوار احساس کند که دور پای مناسبی ندارد می تواند برای سنگین تر رکاب زدن و یا سرعت بیشتراز خودروی 3 تا 6 را انتخاب کند (طبق وسط توسط زنجیر با سه خودرو متوسط هم راستا شود). 


در سرپایینی ها و شیب های تند می بایست طبق را به 3 تغییر داده و در صورت تمایل به شتاب و سرعت بیشتر می توان خودرو را از 6 تا 9 افزایش داد (طبق بزرگ تر توسط زنجیر با سه خودرو کوچک تر هم راستا شود). 

چند نکته برجسته 


در هر دو دنده چه در جلو و چه در عقب، زمانی که شما به تعویض اقدام می کنید با هر دستور و یا اجرای تعویض، می بایست یک حرکت در طبق عوض کن و شانژمان صورت بگیرد. به عبارتی دیگر پس از کلیک کردن دنده ها در قسمت دسته دنده، می بایست یک تغییر وضعیت در طبق و خودرو صورت پذیرد. در غیر این صورت دوچرخه را جهت رفع اشکال نزد تکنسین مجرب ببرید. 


در زمان دوچرخه سواری و استفاده از دنده ها حتمن طبق، زنجیر و خودرو می بایست در یک راستا قرار گیرد و یا به عبارت دیگر هم راستا شدن بزرگ ترین طبق و زنجیر و بزرگت رین خودرو کاملن نا درست بوده و فرسایش زودرس این سه قطعه و اتلاف انرژی را برای دوچرخه سوار به همراه خواهد داشت. به همین منوال، هم راستا شدن کوچک ترین طبق و زنجیر با کوچک ترین خودرو نیز نا درست است. (حالت A و B در شکل) 

موارد نام برده برای رشته کوهستان در کلاس کراس کانتری، هایبرید (سایکل توریست) و آل مونتاین و فول ساسپنشن می بایست رعایت شود و در کلاس های DH دانهیل، تریال و BMX کاربردی ندارد. در رشته کورسی به دلیل وجود 2 طبق یا دنده در جلو و 9 الی 10 خودرو در دوچرخه ها، تناسبی که در بالا بیان شد، تنظیم و استفاده قرار می گیرد و در دوچرخه های تک سرعته پیست یا دیگر رشته های کورسی که از دوچرخه تک سرعته استفاده می شود، کاربرد ندارد.

ارسال نظر برای این مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی
سایت رسمی گروه انسانهای سبز

تلگرام رسمی گروه انسانهای سبز

اینستاگرام رسمی دوچرخه سواران اقوام ایرانی

گزارشهای سفرهای دوچرخه سواران اقوام ایرانی

کدهای پیشواز تلفن همراه و دانلود آهنگ های ملی میهنی

لوگوی ما
تصویر : http://up.touristsupport.ir/view/3158618/12526262125.png
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • افراد آنلاین : 7
  • تعداد اعضا : 201
  • بازدید امروز : 537
  • آی پی امروز : 93
  • باردید دیروز : 1,261
  • آی پی دیروز : 200
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 32
  • بازدید ماه : 14,533
  • بازدید سال : 150,265
  • بازدید کلی : 1,531,224
  • هدف ما چیست ؟
    جهت مطالعه اینجا کلیک نمایید

    کاشت 850 درخت بیاد قهرمانان ملی و ...

    Welcome to iran

  • حمایت های انجام شده













  • بازتاب خبرگزاریها
  • مصاحبه جراید با سرگـروه روزنامه همشهری
  • مصاحبه جراید با سرگروه هفته نامه پیام
  • مصاحبه جراید با سرگروه مجله خانواده سبز
  • مصاحبه جراید با سرگروه مجله خانواده سبز
  • مصاحبه جراید با سرگروه روزنامه همشهری محله
  • مصاحبه جراید با سرگروه روزنامه همشهری محله
  • مصاحبه جراید با سرگروه روزنامه همشهری محله
  • مصاحبه جراید با سرگروه مجله بامدادان
  • مصاحبه جراید با سرگروه مجله جاده سبز
  • مصاحبه جراید با سرگروه روزنامه خراسان
  • مصاحبه جراید با سرگروه هفته نامه هلال احمر
  •  بازتاب دیگر خبرگزاریها
  • سفرهای گروه