close
رزرو آنلاین هتل
چه موقع باید پیاده روی کنیم؟
loading...
سرویس سایت سایت رزبلاگ بزرگترین سرویس ارائه خدمات سایت نویسی حرفه ای در ایران

ایرانگردی و ایرانشناسی،دوچرخه سواری،طبیعت گردی،مطالب خواندنی و.......

متخصصان می‌گویند 40 دقیقه پیاده‌روی آرام به میزان سه نوبت در هفته می‌تواند باعث افزایش اندازه غده هیپوکامپ در مغز ‌شود که بخش حافظه و خاطرات را در مغز در کنترل دارد و عملکرد ذهن را حتی با بالا رفتن سن، بهبود بخشد. به نظر شما بهترین زمان برای پیاده روی چه زمانی است، صبح، ظهر،…

سایت رسمی گروه انسانهای سبز
کانال رسمی گروه انسانهای سبز

آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
انسانهای آرمانگرا 0 12 Manager
کلیسای گئورگ مقدس در بوشهر 0 52 shayan
معرفی روستای ورکانه معروف به چشمه قل قل 0 43 shayan
دانستنی های مهم در مورد اهواز شهری که خواب ندارد 0 48 shayan
پل دختر میانه 0 123 pine-site
آژانس هواپیمایی خودتون باشید 1 184 atefeh1
عکسی از عجایب دنیا 0 203 nsptour
معرفی انواع ریل کابینت بلوم 0 233 cafitt22
راهنمای خرید بهترین سینک ظرفشویی خارجی و ایرانی در بازار 0 178 jahanyaragh22
دستگاه CNC حکاکی و برش تخت نوین تاک مدل 2030 NRC 0 184 woodiner22
صفحه روی کابینت hpl 0 178 sadava222
دیدنیهای مشهد 2 538 irhotel
ماشین آلات صنایع چوب چیست؟ 0 226 woodiner22
جام جهانی 2018 با دوچرخه 0 274 Manager
ورزش‌های سنتی ایرانی 0 384 bahar25
ویزای ایران و روسیه لغو شد 0 312 gorji
رویداد نمایشگاه قایق های بین المللی 1 524 gorji
برج خلیفه 0 421 hana98
نکاتی که باید در مورد سفر به دبی بدانید 0 400 hana98
بهترین هتل های ارمنستان 0 382 hana98
بازدید از تئاتر پانتومیم در تور ارمنستان 0 405 hana98
روستای KHND کند 0 372 hana98
بازدبد از چلیپا سنگ نوراتوس در تور ارمنستان 0 367 hana98
ورود گردشگر به ایران رو به نزول 1 2123 minoog
5 غار زیبا در مالزی 0 369 minoog
آبشار قلعه جوق 0 592 shayan
چشمه صدقيان 0 467 shayan
آبشار شلماش 0 437 shayan
منطقه حفاظت شده مراکان 0 445 shayan
چشمه کلوانس 0 411 shayan
متخصصان می‌گویند 40 دقیقه پیاده‌روی آرام به میزان سه نوبت در هفته می‌تواند باعث افزایش اندازه غده هیپوکامپ در مغز ‌شود که بخش حافظه و خاطرات را در مغز در کنترل دارد و عملکرد ذهن را حتی با بالا رفتن سن، بهبود بخشد. 

به نظر شما بهترین زمان برای پیاده روی چه زمانی است، صبح، ظهر، عصر یا شب؟ بهترین زمان برای پیاده روی، هر زمانی است که شما آن را ترجیح می دهید و در آن احساس راحتی دارید؛ مثلا احساس می کنید در صبح، انرژی بیشتری برای انجام این کار دارید، لذا صبح بهترین زمان برای پیاده روی شماست. 


پیاده روی در صبح 

پیاده روی هنگام صبح مناسب است، زیرا اگر بعد از پیاده روی به منزل تان برگردید، می توانید دوش بگیرید تا چربی و عرق بدن تان از بین برود، یا اگر شاغل هستید و مدت زمانی را برای پیاده روی تا محل کارتان اختصاص می دهید، با روحیه شادتری سر کار حاضر خواهید شد و روز خود را با آرامش بیشتری آغاز خواهید کرد. 

همچنین به دلیل گرسنه شدن بعد از پیاده روی، صبحانه ای که میل می کنید اثر فوق العاده مثبتی را بر بدن شما می گذارد. 

صبحانه یکی از وعده های غذایی است که بر خوردن آن بسیار تاکید می شود، زیرا باعث شادابی هر چه بیشتر شما می شود. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که تا صبحانه نخورند، نمی توانند هیچ کاری را (حتی پیاده روی در صبح) انجام دهند، به شما توصیه می کنیم که نیم ساعت قبل از پیاده روی، صبحانه بخورید و بعد از آن آماده پیاده روی شوید. 

پیاده روی در صبح هیچ گونه اختلالی در سلامتی و خواب تان ایجاد نمی کند، چون شما بعد از بیدار شدن، شروع به ورزش کرده اید و خواب تان تکمیل شده است. 

اما اگر قبل از خواب پیاده روی کنید، ممکن است نتوانید به راحتی بخوابید و مشکلی در خواب تان به وجود آید، زیرا در هنگام شب و استراحت باید ریتم قلبتان آرام باشد تا بتواند آرامش خود را بازیابد و اگر شما زیاد پیاده روی کنید، قلبتان خوب استراحت نکرده و در فردای آن روز خسته است . 

نکته مهمی که در این جا وجود دارد، این است که پیاده روی شما نباید خیلی به طول بیانجامد تا خسته شوید و برای دفعه بعدی دیگر انگیزه ای نداشته باشید. 


پیاده روی در ظهر 

پیاده روی در ظهر شرایط مناسب تری دارد، زیرا نه شما از خواب بیدار شده اید که خسته باشید و نه بعد از این فعالیت، قصد استراحت دارید، بلکه برای کارهایی که در طول روز می خواهید انجام بدهید، دارای انرژی بیشتری هستید. شما در این زمان می توانید پیاده روی سریع داشته باشید، زیرا بدن تان کالری را به سرعت از دست می دهد. 

هنگام پیاده روی باید پشت صاف و شکم به طرف داخل باشد و دست ها در جهت مخالف یکدیگر، به جلو و عقب حرکت کنند 

پیاده روی در شب 

کالری های اضافه ای را که در طول روز دریافت کرده اید، می توانید به سادگی و با انجام پیاده روی های شبانه، از بین ببرید. 

مشکلی که پیاده روی های شبانه دارد همت افراد است، زیرا در طول روز افراد خسته می شوند و دیگر انرژی برای پیاده روی های شبانه ندارند و بعد از مدتی ممکن است از این کار پشیمان شوند. البته همانطور که قبلا ذکر گردید پیاده روی نباید بلافاصله قبل از زمان خواب باشد، چون ممکن است در خواب شما اختلال ایجاد کند. 


نکات جالب درباره پیاده روی 

* دانشمندان در بررسی های خود دریافتند که پیاده روی و انجام فعالیت های ورزشی سبک می تواند توان حافظه در سالمندان را بهبود بخشد. 

متخصصان می‌گویند 40 دقیقه پیاده‌روی آرام به میزان سه نوبت در هفته می‌تواند باعث افزایش اندازه غده هیپوکامپ در مغز ‌شود که بخش حافظه و خاطرات را در مغز در کنترل دارد و عملکرد ذهن را حتی با بالا رفتن سن، بهبود بخشد. 

* پزشکان می گویند با انجام حداقل 30 دقیقه پیاده‌روی روزانه ، خطر مرگ ناشی از سرطان به میزان چشمگیری کاهش می‌یابد. 

* بررسی ها پیش تر نیز نشان داده است پیاده روی ساده ، در پیشگیری از ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و سکته های قلبی و مغزی نیز موثر است. 

* انجام فعالیت‌های ورزشی در دوران بارداری در کاهش استرس مؤثر است. ولی توصیه می‌شود از پرداختن به ورزش‌های پرجنب و جوش و شدید در این دوران خودداری گردد. 

* سرعت پیاده روی باید آن قدر باشد که فرد عرق کند و ضربان قلب او در محدوده ضربان قلب هدف قرار گیرد. 

* پیاده روی باید حداقل 10 دقیقه به طور پیوسته باشد. قدم زدن با دوستان، خرید کردن و تماشای ویترین مغازه ها را نمی توان جزء ورزش پیاده روی محسوب کرد. 

* از کفش های مناسب و مخصوص پیاده روی استفاده کنید. 

* هنگام پیاده روی باید پشت صاف و شکم به داخل باشد و دست ها در جهت مخالف یکدیگر، به جلو و عقب حرکت کنند. 

* اگر سابقه انجام فعالیت ورزشی را ندارید، بهتر است روزهای اول با 5 تا 10 دقیقه راه رفتن تند پیاده روی را آغاز کنید و به مرور طی مدت 6 هفته آن را به 30 دقیقه برسانید.
درباره : پیاده روی ,
برچسب ها : پیاده روی , فعالیت‌های ورزشی در دوران بارداری , پیاده روی در صبح , وعده های غذایی , پیاده روی در ظهر , پیاده روی در شب , نکات جالب درباره پیاده روی , بیماری های قلبی , بیماری های عروقی , روش پیاده روی صحیح ,
بازدید : 735 تاریخ : زمان : نویسنده : tabatabaei نظرات ()
ارسال نظر برای این مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی
ایرانی باهم - کانال تلگرامی

پیاده روی، دوچرخه سواری و کوهنوردی با همسفرها

فروشگاه
آوا رسا

تبلیغات
Rozblog.com رز بلاگ - متفاوت ترين سرويس سایت ساز

آمار سایت
  • کل مطالب : 204
  • کل نظرات : 31
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 151
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 61
  • بازدید امروز : 172
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 172
  • بازدید ماه : 172
  • بازدید سال : 172
  • بازدید کلی : 958,180
  • مطالب
    هدف ما چیست ؟
    جهت مطالعه اینجا کلیک نمایید

    کانال آی ملت
    سفرهای گروه GPG
  • حمایت های انجام شده












  • Welcome to iran
  • بازتاب خبرگزاریها
  • مصاحبه جراید با سرگـروه روزنامه همشهری
  • مصاحبه جراید با سرگروه هفته نامه پیام
  • مصاحبه جراید با سرگروه مجله خانواده سبز
  • مصاحبه جراید با سرگروه مجله خانواده سبز
  • مصاحبه جراید با سرگروه روزنامه همشهری محله
  • مصاحبه جراید با سرگروه روزنامه همشهری محله
  • مصاحبه جراید با سرگروه روزنامه همشهری محله
  • مصاحبه جراید با سرگروه مجله بامدادان
  • مصاحبه جراید با سرگروه مجله جاده سبز
  • مصاحبه جراید با سرگروه روزنامه خراسان
  • مصاحبه جراید با سرگروه هفته نامه هلال احمر
  •  بازتاب دیگر خبرگزاریها
  • آی ملت
    اهدای عضو اهدای زندگی
    رنکینگ سایت
    SEO Stats powered by MyPagerank.Net
    کانال دوچرخه سواران اقوام ایرانی

    کانال گروه انسانهای سبز