loading...

ایرانگردی و ایرانشناسی طبیعت گردی، مطالب خواندنی و ...... برگزار کننده تورهای ملی دوچرخه سواران، کوهنوردان و میهن پرستان اقوام ایرانی

نترس! به درترها نگاه کن و بعد با قدرت رکاب بزن...." اولین دستورالعمل‌های یادگیری دوچرخه‌سواری برای کودکانی که فکر می‌کردند بزرگ شده‌اند و می‌خواستند هیجان سرعت را تجربه کنند. بیست و چند سال پیش در ایران داشتن دوچرخه، رؤیای خیلی از همسال‌های من بود؛ رؤیای حس مالکیت و طی کردن مسیرهایی فراتر از محدودۀ معمول. استقبال از مسابقه با دیگران و ثابت کردن برتری خود در این میدان و در نهایت، اجرای حرکت‌های نمایشی و گاهی خطرناک برای به رخ کشیدن توانایی‌های فردی. فقط کافی بود که خیلی از خانواده‌ها اراده…

آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
جاذبه های گردشگری تور پاتایا 0 2 aydaaa
جاذبه های گردشگری تور تفلیس 0 2 aydaaa
لذت سفر با کاپادوکیا با تور ترکیه 0 2 aydaaa
البرز 4 748 fariborz
بهترین برنامه های gps قابل نصب بر گوشی برای سفر 0 36 nazaninshahabi137011
صافکاری و نقاشی آلفارومئو 0 48 alfaromeo
بیماری های ایمپلنت 0 83 kasradental99
سفر به روستای شگفت‌انگیز ماخونیک؛سرزمین آدم‌کوچولو‌های 4 1063 naaadia
بهترین جاذبه‌های گردشگری چین (بخش اول) 0 121 zahrabb
آشنایی با آب و هوای شهر رم ایتالیا 0 121 zahrabb
آشنایی با قصر دی وژ پاریس فرانسه 0 125 zahrabb
در برنامه تور بالی کجا بریم؟ 0 122 zahrabb
موزه هنر سائوپائولو در برزیل 0 125 zahrabb
آب و هوای مالدیو در طول دوازده ماه سال (بخش سوم) 0 129 zahrabb
جاذبه‌های برتر استرالیا‌ (بخش چهارم) 0 115 zahrabb
بهترین شهرها و دانشگاه‌های اسپانیا برای تحصیل (بخش سوم) 0 111 zahrabb
برترین هتل‎های کیپ تاون آفریقای جنوبی (بخش دوم) 0 115 zahrabb
آشنایی با بهترین شهرهای اروپایی برای سفر در پائیز(بخش اول) 0 123 zahrabb
کرانه خزر سرزمینی با ۱۲ هزار سال پیشینه تاریخی 1 529 fariborz
درب اتاقی | جدید ترین مدل های درب اتاقی چوبی 2 230 sepahandarb
بهترین زمان سافاری در تور آفریقای جنوبی فصل پاییز است 1 280 fariborz
جاذبه‌های گردشگری چین 0 127 zahrabb
تحصیل در آمریکا بهتر است یا کانادا (بخش اول) 0 128 zahrabb
آیا با کاهش نرخ ارز، قیمت بلیط هواپیما خارجی کاهش داشته است؟ 0 138 zahrabb
هر آنچه که باید درباره رزرو و خرید بلیط هواپیما بدانید! (بخش دوم) 0 123 zahrabb
فاوت بلیط هواپیمای چارتر با بلیط هواپیمای سیستمی 0 133 zahrabb
تفاوت بلیط هواپیمای چارتر با بلیط هواپیمای سیستمی 0 134 zahrabb
طبیعت‌گردی 2 1129 fariborz
اخذ ویزای کانادا از طریق تخصص و کار 0 159 zahrabb
پیکاپ ویزای کانادا و ویزای مولتی کانادا و مراحل انجام آن چگونه است؟(بخش اول) 0 136 zahrabb

نترس! به درترها نگاه کن و بعد با قدرت رکاب بزن...."

 

اولین دستورالعمل‌های یادگیری دوچرخه‌سواری برای کودکانی که فکر می‌کردند بزرگ شده‌اند و می‌خواستند هیجان سرعت را تجربه کنند. بیست و چند سال پیش در ایران داشتن دوچرخه، رؤیای خیلی از همسال‌های من بود؛ رؤیای حس مالکیت و طی کردن مسیرهایی فراتر از محدودۀ معمول. استقبال از مسابقه با دیگران و ثابت کردن برتری خود در این میدان و در نهایت، اجرای حرکت‌های نمایشی و گاهی خطرناک برای به رخ کشیدن توانایی‌های فردی. فقط کافی بود که خیلی از خانواده‌ها اراده کنند و به این رؤیای فرزندان‌شان تحقق ببخشند، ولی خانواده‌هایی که از عهدۀ آن بر نمی‌آمدند هم کم نبودند.

 

شاید "بوریس جانسون" شهردار دوچرخه‌سوار لندن هم تجربۀ مشابهی در کودکی داشته‌است. او هم می‌گوید که لندنی‌ها نباید بترسند و به نفع آنهاست که برای آیندۀ بهتر این شهر، با قدرت رکاب بزنند.

 

گسترش فرهنگ دو‌چرخه‌سواری از نظر او چیزی غیر از "انقلاب دوچرخه‌ها" نیست. انقلابی برای در پیش گرفتن روشی سالم‌تر و پاک‌تر، در زمینۀ حمل و نقل ِ شهری، که برای محیط زیست هم مفیدتر است. به همین دلیل هم او در دو سال گذشته تأکید می‌کرد که رؤیای لندن برای داشتن یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های دوچرخۀ کرایه‌ای را تحقق خواهد بخشید.

 

حالا لندن با حمایت مالی ۲۵ میلیون‌ پوندی "بانک بارکلیز"، یکی از غول‌های بانکی بریتانیا، اولین قدم را برداشته‌است.

 

شش‌هزار دوچرخۀ نو، در چهارصد جایگاه در سطح شهر لندن گذاشته شده که مسافران می‌توانند آنها را از جایگاه مبدأ بردارند و پس از رسیدن در جایگاه مقصد بگذارند. برای استفاده از این دوچرخه‌ها نخست باید ثبت نام کنید و مبلغی بپردازند: پنج پوند برای یک هفته و ۴۵ پوند برای یک سال. برای استفاده روزانه تا نیم ساعت آزاد است و برای یک ساعت یک پوند می‌پردازید.

 

اگر لندن بتواند تا پایان امسال به هدف روزانه چهل هزار جابجایی مسافران به وسیلۀ دوچرخه برسد، توانسته به بخش مهمی از مشکل ترافیک غلبه کند. ترافیکی که گاهی با قفل کردن ماشین‌ها در یکدیگر ساعت‌ها زندگی راننده‌ها و مسافرهای آنها را فلج می‌کند.

 

شاید دلیل اصلی اینکه شهرداری لندن به موفقیت طرح دوچرخۀ کرایه‌ای امید زیادی بسته‌است،  نتیجه‌بخش بودن نمونۀ مشابه آن در پاریس و شهرهای دیگر اروپاست. حالا در پاریس برای آنهایی که قصد رکاب زدن دارند، بیشتر از ۲۰ هزار دوچرخۀ کرایه‌ای  و حدود ۱۶۰۰ جایگاه دوچرخه وجود دارد.

 

طرحی که در پاریس اجرا شد، "ولیب" (VeLib) نام گرفت که کوتاه‌شدۀ ترکیب دو کلمۀ "دوچرخه" و "آزادی" است.

 

سابقۀ این جنبش "آزاد دوچرخه‌سواری" و تجربۀ استفاده از دوچرخه به عنوان وسیلۀ نقلیۀ عمومی برای اولین بار به آمستردام هلند نسبت داده شده‌است. در دهۀ ۱۹۶۰ در شهر آمستردام هر دوچرخه به همه تعلق داشت. شما دوچرخه را از جایی برمی‌داشتید و در هر جا که مقصدتان بود، می‌گذاشتید.  با دزدیده شدن تمام دوچرخه‌های کرایه‌ای در مدتی کوتاه، علاقه‌مندی مقام‌های شهرداری آمستردام به حمایت از این طرح کم شد. البته، علاقۀ مردم به استفاده از دوچرخه‌های شخصی روزبه‌روز در تمام شهرهای هلند و شهرهای بزرگ کشورهای دیگر اروپایی بیشتر و بیشتر شد.

 

این علاقه از اروپا فراتر رفت و حتی در آمریکای شمالی که استفاده از ماشین و حرکت در مسیرهای طولانی جزء عادت‌های مردم است، رواج یافت. علاوه بر مونترآل کانادا که حالا دوچرخه‌های کرایه‌ای جزء حمل و نقل شهری است، این طرح در سه شهر بزرگ آمریکا، یعنی واشنگتن، بوستون و دِنور هم در مسیر اجرا شدن است.

 

مخالفت‌هایی هم با طرح ایجاد شبکه‌های دوچرخۀ کرایه‌ای بوده، خصوصاً از طرف گروهی از شهروندان که نگران بالا رفتن حوادث ترافیکی بوده‌اند. ولی احزاب سبز در اروپا و طرفداران محیط زیست می‌گویند که شاید رؤیای "هر شهروند، یک دوچرخه" به زودی تحقق پیدا کند، چرا که  فرهنگ دوچرخه‌سواری از خاور دور تا آمریکای جنوبی درحال گسترش است. آنها می‌گویند: نترسید  و با دوراندیشی برای آیندۀ بهتر کرۀ زمین رکاب بزنید.

 

منبع: www.jadidonline.com

ارسال نظر برای این مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B :S
کد امنیتی
رفرش
کد امنیتی
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
سایت رسمی گروه انسانهای سبز

تلگرام رسمی گروه انسانهای سبز

اینستاگرام رسمی دوچرخه سواران اقوام ایرانی

گزارشهای سفرهای دوچرخه سواران اقوام ایرانی

کدهای پیشواز تلفن همراه و دانلود آهنگ های ملی میهنی

لوگوی ما
تصویر : http://up.touristsupport.ir/view/3158618/12526262125.png
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 214
  • بازدید امروز : 566
  • آی پی امروز : 86
  • باردید دیروز : 222
  • آی پی دیروز : 89
  • گوگل امروز : 26
  • گوگل دیروز : 26
  • بازدید ماه : 30,881
  • بازدید سال : 127,582
  • بازدید کلی : 1,822,276
  • هدف ما چیست ؟
    جهت مطالعه اینجا کلیک نمایید

    کاشت 850 درخت بیاد قهرمانان ملی و ...

    دوچرخه سواران و کوهنوردان اقوام ایرانی